یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان: پردیس فناوری صنایع معدنی در منطقه خواف در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد

  • کد خبر: ۱۵۴۷۹۱
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
رئیس پارک علم و فناوری خراسان: پردیس فناوری صنایع معدنی در منطقه خواف در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: در چند ماه آینده پردیس فناوری صنایع معدنی را در منطقه خواف افتتاح خواهیم کرد. در این پردیس تعدادی شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر می‌شوند تا بتوانیم باطله‌ها و نخاله‌هایی را که دو دهه است به صورت خام می‌فروشیم وارد زنجیره ارزش کنیم. 
شهرآرانیوز - مسعود میرزایی شهرابی امروز، ۲۲ اسفندماه، در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس پارک علم و فناوری خراسان که در محل پارک برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری خراسان به عنوان اولین پارک توسعه یافته کشور است که بنای آن را دو استاد بزرگ ۲۰ سال پیش با اهداف عالیه ترسیم کردند و بعد کار به جایی رسید که الان پارک خراسان برنامه‌ها و منویاتی را که تصمیم‌سازی و نقطه‌زنی می‌کند توسط سایر استان‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه دوره جدید در ادامه برنامه سال‌های قبل انجام می‌شود، عنوان کرد: ما در زمینه رسوخ فناوری در صنایع کلان سنتی و حمایت شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنیم. اگر بخواهیم در GDP کشور تاثیرگذار باشیم باید با صنایع کلان و سنتی در ارتباط باشیم. ما طرح منش یعنی مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی را تعریف کردیم. اقداماتی را نیز انجام دادیم و سال آینده ادامه خواهیم داد.

میرزایی شهرابی افزود: در حوزه مردمی‌سازی کار درست را این دیدیم که بستر را برای ورود دانش‌آموزان و دانشجویان لیسانس در عرصه فناوری مطلوب کنیم. دهه‌های گذشته شرایط کشور اقتضا می‌کرد به سمت تولید علم برویم. زمانی ۰.۰۷ درصد نقش مقالات داغ دنیا برای جمهوری اسلامی بود الان این عدد ۵.۴ درصد شده است. ما در تولید علم وضعیت خوبی داریم، اما در مصرف علم مسیر مبهم است و روشن نیست. برای مردمی‌سازی رویداد‌هایی تحت عنوان تانا برای آشنایی عرضه و تقاضا برگزار کردیم تا بتوانیم از پتانسیل استان در زمینه نیروی انسانی، شرکت‌های دانش‌بنیان پیش رو و صنایع عظیم استفاده کنیم. این پتانسیل‌ها می‌طلبد ما جوانان و نوجوانان را با این پتانسیل‌ها و در واقع عرضه را با تقاضا آشنا کنیم. هنوز پروژه‌هایی در استان وجود دارد که دانشگاه‌های تهران برای انجام آن پروژه ورود می‌کنند، تلاش داریم نخبگان استانی با صنایع کلان در ارتباط باشند و ثروت‌آفرینی داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: در زمینه نقطه‌زنی در تیم اتاق فکری که داریم به این نتیجه رسیدیم مصلحت این است در حوزه صنایع معدنی، غذایی، کشاورزی و صنایع خلاق فرهنگی ورود پیدا کنیم. ما در نوار معدنی کشور مستقر هستیم و عسلویه شرق کشور را داریم. در خواف دو دهه است که نخاله‌ها را به صورت خام می‌فروشیم، بنابراین بهتر است در این زمینه ورود پیدا کنیم. در چند ماه آینده پردیس فناوری صنایع معدنی را در منطقه خواف افتتاح خواهیم کرد. در این پردیس تعدادی شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر می‌شوند تا بتوانیم باطله‌ها را وارد زنجیره ارزشی کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت دوم در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی است. یکی از عرصه‌هایی که رسوخ فناوری در آن صورت نگرفته همین عرصه است. ما اولین دهکده کشاورزی را در طرق تاسیس کردیم که قرار است رسوخ فناوری اتفاق بیفتد. از لحاظ اراضی وضع خوبی داریم که قرار است متقاضیان را در منطقه طرق مستقر کنیم تا در زمینه کود شیمیایی، سمون و آفت‌کش‌ها که وارداتی بوده و خروج ارز اتقاق می‌افتد، ورود پیدا کنیم. استان دانشگاه‌های خوبی دارد که می‌توانند به ما کمک کنند تا معضلات کشاورزی و صنایع غذایی را مرتفع کنیم.

میرزایی شهرابی گفت: در صنایع خلاق فرهنگی با وجود حضور مضجع شریف امام رضا (ع) و تشرف زائران به مشهد می‌توانیم با نوآوری و خلاقیت در جوانان و نوجوانان از این پتانسیل مهم بهترین استفاده را کنیم. در برنامه‌های جدیدی که تدوین کردیم اولویت اول را بر جذب فعالان فرهنگی گذاشتیم که وارد فضای فناوری نشدند. بیش از ۴۰ مورد شبکه مسائل را شناسایی کردیم که باید به کمک شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این مسائل را برطرف کنیم و به اهداف سال ۱۴۰۱ نائل شویم. ما شبانه‌روز کار می‌کنیم که البته کار بدون نقص نخواهد بود. ما بدون ادعا کار را پیش می‌بریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->